Pages

Saturday 21 July 2012

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN- SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK


Assalaamu’alaikum warahmatullahi wabarakaatuh


Hari bersilih minggu, minggu berpindah bulan, bulan berganti tahun…. semua itu peraturan waktu yang penuh setia memegang janji pada Tuhannya dalam lingkaran masa yang diperintahkan. Tidak ada saat yang terlambat atau waktu yang tercepat bahkan tidak ada detik yang terlepas dari peredaran Sunnatullah. Akhirnya, kita kembali diizinkan mengisi ruang usia yang semakin dekat jaraknya untuk menuju ke lembah ghaib yang menunggu sejuta cerita dari kita untuk dikisahkan di hadapan Yang Maha Esa. 
Sebelum waktu itu menjemput tiba, inginku hulur jari sepuluh dengan harapan menggunung kepadamu – SAHABATKU YANG JAUH DI MATA , DEKAT DI HATI – kemaafan yang mendamaikan seluruh sendi anggotaku jika ada bicara yang meracun hati, gurau senda yang memiris rasa dan coretan kata yang melukai jiwa. Kemaafan darimu adalah mutiara terindah buatku. Semoga berbahagia untukmu di dunia dan di akhirat. Aamiin.

MAAF ZAHIR DAN BATIN



AKU….  seorang hamba yang ingin memberi apa yang dikehendaki oleh Tuhanku, Yang Maha Pencipta.Ingin menyerah apa yang dimahu oleh Tuhanku, Yang Maha Memberi. Ingin setia pada apa yang diperintah oleh Tuhanku, Yang Maha Perkasa. Ingin menurut apa yang  diingini oleh Tuhanku, Yang Maha Penyayang. Ingin mengikut apa yang ditunjuki oleh Tuhanku, Yang Maha Penunjuk. Aku ingin menjadi hamba yang tahu bersyukur dengan segala apa yang dikurniakan oleh Tuhanku, Yang Maha Agung dari segala nikmat yang dilimpahkan kepadaku di dunia dan di akhirat. Aku ingin menjadi hamba yang mencintai Tuhanku dengan sebenar-sebenar cinta. Aamiin. Ya Rabbal’alamiin.

PENGUMUMAN PUASA TAHUN 2012M/1433H bagi negara Malaysia. Alhamdulillah

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN dari Rabbani untuk kita hayati keberkatan bulan Ramadhan yang mulia. Semoga amalan kita semakin berganda dengan “hadiah” dari Yang Maha Esa, melimpah penuh rahmah dan mendapat keredhaan-NYA. Aamiin.



DEDIKASIKU UNTUKMU… Selamat Berpuasa dan semoga hidupmu sentiasa dilindungi Allah dalam rahmat-NYA di dunia dan akhirat. Jalanilah kehidupan ini dengan tenang dan sentiasa sabar dalam menghadapi setiap cabaran. Maaf zahir dan bathin.
Wassalaam. :D

SELAMAT BERPUASA

****************

-                                                     myazambib.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...